ChristenUnie is verbaasd over minder treinstops in Deinum en Dronryp

Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
Door Matthijs de Vries op 7 december 2022 om 17:16

ChristenUnie is verbaasd over minder treinstops in Deinum en Dronryp

De nieuwe dienstregeling die op 11 december 2022 ingaat zorgt voor minder treinstops in Deinum en Dronryp. De provinciale fractie van de ChristenUnie is verbaasd en stelt vragen aan het college van Gedeputeerde Staten. “De nieuwe dienstregeling moet er juist voor zorgen dat de situatie voor de reiziger wordt verbeterd. Inwoners van Deinum, Dronryp en de omliggende dorpen worden hierdoor ernstig benadeeld. Dit terwijl er een afspraak is met Arriva dat er twee keer in het uur een trein hoort te stoppen”, zegt ChristenUnie Statenlid Matthijs de Vries. Hij wil van het provinciebestuur weten wat de reden is om op dit specifieke traject het aantal tussenstops te verminderen.

Statenlid Matthijs de Vries vindt dit niet uit te leggen. Arriva geeft aan dat ze te maken hebben met een personeelstekort en ziekteverzuim. Dat is één van de redenen dat de dienstregeling op dit moment onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is. Matthijs de Vries krijgt signalen uit de dorpen dat ze deze versobering niet begrijpen, de trein rijdt er immers langs. Dit heeft naar de mening van de ChristenUnie niets met personeelstekort of ziekteverzuim te maken, maar lijkt eerder op een efficiëntieslag.

Labels: , , ,